Hipnoterapia – leczenie: Stresu | Hipnoza
Jestem Certyfikowanym Hipnoterapeutą OMNI Hypnosis Training Center oraz Coachem. Posiadam certyfikaty National Guild of Hypnotists (najstarsza i największa organizacja hipnozy na świecie), National Board Of Hypnosis Education And Certification (organizacja nadzorująca jakość edukacji i certyfikacji w dziedzinie hipnozy), Barw Umysłu oraz Renegade Hypnotist – Working with erotic and sexual hypnosis. Studia podyplomowe z Coachingu skończyłam na Uniwersytecie SWPS. Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą trzech córek

Jak poradzić sobie ze stresem?

 

Zacznijmy właściwie od tego, czym jest stres? Stres jest stanem napięcia fizycznego i psychicznego, to reakcja organizmu na zbyt silne bodźce, na przeciążenie. Stres jest pierwotną funkcją ludzkiego organizmu przygotowująca do walki lub ucieczki, pozwalająca błyskawicznie zareagować na zagrożenie. Krótkotrwały stres pozwala na mobilizację wszystkich sił i pokonanie trudności oraz łatwiejsze poradzenie sobie z podobną sytuacja w przyszłości.

Jeśli stres jest silny lub długotrwały, że przekracza możliwości adaptacyjne organizmu, zamiast mobilizować, zaczyna działać destrukcyjnie. Pojawiają się zaburzenia nerwicowe, depresyjne czy lękowe.

Stres u różnych osób może prowadzić do drażliwości, gniewu, nerwowości, lęku, depresji, huśtawki nastrojów, obniżonej samooceny, drżenia rąk, tików, uzależnień, problemów ze snem, obniżonej jakości pracy, zmiany stosunku do seksu czy nawet myśli samobójczych.

Stresorem nazywamy bodziec, który zaburza równowagę psychiczną i fizyczną. U różnych ludzi ten sam bodziec może wywoływać różne reakcje. Na przykład korek na autostradzie – u jednych wywołuje furię, a u innych może być powodem do relaksu. Zauważ, że napięcia nie ma w świecie zewnętrznym. Korek to korek – sytuacja neutralna. Ale to Twój poziom wewnętrznego napięcia i zgromadzonych emocji zdeterminuje Twoją reakcję na ten korek. Reakcja na sytuację stresową jest różna, w zależności od stanu psychicznego w jakim aktualnie jesteś. To, co będzie stresujące w jednym stanie, nie powoduje go, gdy jesteśmy w innym.

Jak to więc jest, że jedni są zestresowani – mają stresującą pracę i stresujące życie, a inni ludzie podchodzą do życia z dystansem i luzem? To my interpretujemy wszystko co nam się przytrafia przez pryzmat swoich własnych emocji, doświadczeń i przekonań. Nic nie wywołuje emocji, z wyjątkiem nas samych.

Twoja reakcja na stres zależy od tego jak wiele emocji stłumiłeś, wyparłeś i skumulowałeś. Im więcej uwolnisz i odpuścisz napięcia emocjonalnego, tym mniej będziesz podatny na stres i choroby z nim związane.

Stresu doświadczasz wtedy, gdy nie chcesz danego bodźca czy sytuacji. Stawiasz opór temu, czego nie chcesz lub czego się boisz, bronisz się.

Stres związany jest również z Twoimi przekonaniami. Jeśli wierzysz, że świat to pole bitwy, a Ty musisz walczyć z konkurencją i że w życiu nic nie przychodzi łatwo, to odczuwasz wieczne napięcie w oczekiwaniu na to, co ma Cię spotkać. Kiedy zmienisz przekonania i uwierzysz, że Twoje życie może być fascynującą przygodą – łatwiej Ci będzie się rozluźnić.

Jak podczas hipnozy będziesz pracować nad Twoim stresem?

  1. Uświadomisz sobie, że Twoje emocje zależą tylko i wyłącznie od Ciebie
  2. Odnajdziesz w sobie wszystkie uczucia, które Cię nie wspierają, a powodują wewnętrzne napięcie
  3. Weźmiesz odpowiedzialność za własne emocje i wyjdziesz z roli ofiary
  4. Odpuścisz i uwolnisz to wszystko, co Ci nie służy i zastąpisz je innymi, wspierającymi emocjami
  5. Zmienisz przekonania na takie, które pozwolą Ci doświadczać życia z wewnętrznym spokojem
  6. Odnajdziesz w sobie zasoby, które będą Cię wspierały w trudnych sytuacjach (odwagę, spokój wewnętrzny, pewność siebie, poczucie własnej wartości)
  7. Zaakceptujesz to, na co nie masz wpływu
  8. Wyposażysz się w narzędzia, które w przyszłości pomogą Ci zachować spokój i równowagę
  9. Zaprogramujesz swój umysł tak, by w przyszłości reagować już w nowy, wyuczony sposób